Long Time No See..

Nu var det ett bra tag sen det skrevs i bloggen och nu tänkte jag att jag skulle uppdatera lite. I oktober förra året fick jag problem med ryggen, problem som inte gav med sig, mina besvär blev värre i februari och efter Sätilla utställningen hade jag jätte ont. På måndagen kunde jag knappt gå och fick en akut tid hos läkaren. Mina misstankar bekräftades och diagnosen var diskbråck!

Jag fick smärtstillande tabletter och bokade en tid hos sjukgymnast. På lördag morgon var jag ute med hundarna och nått hände med min rygg vilket resulterade att jag blev sängliggande i två dagar. Min syster var här den veckan och hjälpte mig med hundarna och William.

Det går upp och ner med min rygg men jag får inte anstränga mig, lyfta tunga saker eller gå ut med hundarna! Tobias r en pärla och sköter hundarnas motion, vilket är väldigt jobbigt för mig och behöva släppa kontrollen över allt som har med hundarna att göra. Jag har börjat gå med ut på kvälls promenaden, men Tobias och William håller de hundar som går i koppel efter som ett koppel ryck kan förvärra min rygg :-/

Veckan bjöd på riktigt vårväder och jag spenderade lite tid med hundarna i trädgården.

jag har fått nytt jobb, och i början av april är jag försäkringsombud för Agria område hund! Det ska bli jätte kul och jätte spännande! Nästa vecka åker jag iväg på tre dagars utbildning, det kommer bli långa dagar och är lite orolig hur det ska gå med ryggen, men på måndag ska jag till sjukgymnasten för en riktig genomgång och även få lite övningar som ska hjälpa lite. Ett diskbråck läker oftast av sig själv men det tar långtid.

Det bästa med jobbet är att jag kommer jobba hemifrån, perfekt för hundarna! Även om det kommer bli en del uppdrag också!

Idag skulle Tristan och jag vart i väg på vår första rally lydnads träning, men kursen blev inställd pga. för få anmälningar! jag är så besviken, men jag ska se om jag kan få tag på en privat tränare!

Igår fyllde AC/DC kullen hela 2 år! Tänk att vi hade nyfödda bebisar i huset för två år sedan! Man saknar det väldigt mkt men är väldigt glad just nu att vi inte har några valpar!

GRATTIS DECKER ❤ ANGUS ❤ Valter ❤ DECCI ❤ DC ❤

1920129_10151915055481384_903986398_n

Kommentera

